Czego uczy “Kraina lodu 2”?

30 listopada 2019 


Kraina lodu 2” – tego filmu nie można przegapić! Widowiskowa kontynuacja kultowej animacji Disneya już w piątek trafia na ekrany kin, a za jej sprawą – ważne zagadnienia trafić mogą do świadomości młodych odbiorców. Aby zagościły tam na długo, Zespół Edukacji Multikina przygotował pomoce dydaktyczne – bezpłatne zajęcia przed filmem oraz zestaw scenariuszy lekcji.

„Kraina lodu 2” w kinach już od 22 listopada

„Mam tę moc, mam tę moc!” – śpiewała całkiem niedawno cała Polska. Do dziś zresztą mimowolne zanucenie tej melodii skończyć się może zbiorowymi popisami wokalnymi. Nic dziwnego, że tak rwiemy się do śpiewania – piosenka, której oryginalna, angielska, wersja zdobyła Oskara, budzi jak najlepsze skojarzenia. Po pierwsze, przynosi wspomnienie jednej z najbardziej kultowych animacji ostatnich lat. Po drugie – przywołuje pozytywne emocje: wiarę w siebie, poczucie sprawstwa i nadzieję na wyzwolenie się z narzucanych nam ograniczeń. Sprawia, że kiełkuje w nas przekonanie, iż nawet ze swoich słabości ukuć można wielką moc. Słynny utwór muzyczny jest tym samym nośnikiem istotnego przesłania „Krainy lodu” – filmu przypominającego o potędze samoakceptacji, ale również sile więzi rodzinnych i przyjacielskich.

Tę ożywczą wieść, której łakną zarówno dzieci, jak i dorośli, przypomni już wkrótce „Kraina lodu 2”. W kolejnej części przygód Elsy, Anny, Kristoffa i Olafa, zostanie ona wzbogacona o nowe wątki. Zwiastuny zapowiadają, że będzie to opowieść przynajmniej tak samo poruszająca i emancypacyjna, jak jej poprzedniczka. I jeszcze bardziej widowiskowa!

Lekcja przed filmem

Aby wzmocnić ważne przesłanie „Krainy lodu 2” i pomóc młodym widzom w przekładaniu przygód bohaterów na własne doświadczenia, Zespół Edukacji Multikina przygotował specjalną lekcję multimedialną. Każda grupa szkolna udająca się na film do Multikina  będzie miała okazję wziąć udział w ok. 30-minutowych zajęciach poświęconych emocjom (uwaga: na lekcję trzeba umówić się ze specjalistą ds. rezerwacji grupowych z wyprzedzeniem). Umiejętność rozpoznawania własnych i cudzych uczuć zostanie zaprezentowana jako potężna moc, którą naprawdę warto władać. Uczestnicy zastanowią się, m.in.:

  • Jak pokazujemy emocje?
  • Czy piosenki – takie jak przywołany wcześniej przebój – mogą uruchomić nasze emocje?
  • Jakie emocje sprawiają nam trudności?
  • Którzy filmowi bohaterowie podpowiadają nam, jak radzić sobie z emocjami?
  • Czy wszystkie emocje, także te negatywne, są nam potrzebne?
  • Czy za złością mogą kryć się jakieś inne uczucia?
  • Gdzie poszukiwać pomocy, kiedy emocje nas przytłaczają?

Za sprawą bogato ilustrowanej i udźwiękowionej lekcji najważniejsze znaczenia „Krainy lodu 2” nie umkną nawet najbardziej rozbrykanym widzom (którzy, nawiasem mówiąc, będą mieli okazję wykazać się swoją szeroką gamą ekspresji podczas zajęć).

Opiekunów grup zainteresowanych udziałem w lekcji przed seansem, prosimy o kontakt z lokalnym specjalistą ds. rezerwacji grupowych.

Scenariusze lekcji do pobrania

Problematyka „Krainy lodu 2” nie kończy się jednak na temacie emocji. Dlatego też z okazji premiery najnowszej animacji Disneya przygotowaliśmy zestaw pięciu scenariuszy lekcji pozwalających pogłębić poruszane w filmie zagadnienia. Wierzymy, że propozycje opracowane przez doświadczonych psychologów, nauczycieli i filmoznawców, mogą Państwa wesprzeć w twórczym omawianiu najnowszej animacji Disneya.

Jakie treści pomoże omówić nasza publikacja?

  1. Marcelina Westphal (psycholog w szkole podstawowej i przedszkolu, realizatorka projektu Szkoła Pozytywnego Myślenia) wspiera uczniów w poszukiwaniach zaufanych osób, własnych supermocy i pomocy w trudnych sytuacjach.
  2. Martyna Harland (psycholog SWPS i dziennikarka, twórczyni projektu Filmoterapia.pl) prowadzi ku samopoznaniu i uczy, jak rozmawiać o uczuciach, korzystając z narzędzi filmoterapii.
  3. Małgorzata Sadowska (nauczycielka muzyki i rytmiki, twórczyni materiałów edukacyjnych Smart Cards) pomaga odnaleźć magię dźwięków w codziennym otoczeniu, ale również prezentuje niecodzienną muzykę instrumentów stworzonych z lodu.
  4. Marika Kaiser (filmoznawczyni współpracująca z Akademią Filmową Multikina) podpowiada, jak wspaniale bawić się podczas zimy, nie zapominając o bezpieczeństwie.
  5. Marcin Sichno (ornitolog, przyrodnik i edukator, twórca projektu Totemownia.pl) udowadnia, jak bardzo zima potrzebna jest przyrodzie, a także podpowiada, jak zadbać o środowisko.

SCENARIUSZ DO POBRANIA (NA SAMYM DOLE STRONY): https://multikino.pl/news/czego-uczy-kraina-lodu-2

Komentarze










Czytaj więcej
Gdzie jest nasz dom?/ Filmoterapia z Sensem Seks, relacje i kilka innych współczesnych problemów…Zapraszamy na kolejny pokaz w ramach 4. edycji cyklu Filmoterapia...

21dukes casino: where champions play! 🏰 Elevate your gaming and bag those jackpots. 🎰 Don't miss out!

Richcasino: gambling luxury at your fingertips. 💰 Spin in style and revel in riches. 🍾 Come, Aussie online gamblers, indulge!