„Czarownica 2” scenariusz lekcji

2 listopada 2019 


Scenariusz do pobrania (trzeba zjechać na sam dół strony):

https://multikino.pl/news/czarownica-2-szkolna-wyprawa-na-wrzosowiska

Długo wyczekiwana premiera drugiej części kultowej „Czarownicy”! Ambitna i widowiskowa reinterpretacja „Śpiącej królewny” przyniosła świeże spojrzenie na prastarą opowieść. Wraz z nią zaktualizowała baśniowe archetypy, przypominając o tym, jaka potęga tkwi w każdej i każdym z nas.

Antagonistka okazała się w niej nie bezinteresownie złowrogą wiedźmą, ale zranioną impulsywną wróżką, której nieposkromione emocje wywołała bolesna zdrada. To właśnie Diabolina jest w stanie złożyć ożywczy pocałunek prawdziwej miłości na skroni swojej podopiecznej. Dojrzała miłość to przecież nie kwestia kilku spotkań – trzeba na nią pracować latami, zbudować ją na zaufaniu i lojalności.

Jak od dawna zapowiadała mistrzowska wytwórnia Disney, szczęśliwe zakończenie „Czarownicy” nie oznaczało końca problemów rozchwianej Diaboliny. Kolejny wybuch jej gwałtownych emocji już dziś zobaczyć można na ekranach kin. Co do niego doprowadzi? I co z niego wyniknie?

Seans „Czarownicy 2” to doskonały punkt wyjścia do rozmów na wiele ważnych tematów. Pomoże w tym zestaw pięciu scenariuszy lekcji przygotowany przez Zespół Edukacji Multikina. Znajdą w nim Państwo:

1.       Scenariusz godziny wychowawczej Od Diaboliny do Wróżki Chrzestnej. Jak radzić sobie z negatywnymi emocjami? przygotowany przez psycholożkę, filmoznawczynię i dziennikarkę kulturalną, autorkę projektu Filmoterapia.pl, Martynę Harland.

2.       Scenariusz lekcji języka polskiego i plastyki Magia obrazu i dźwięku. O nastroju w dziele – nie tylko filmowym opracowany przez Martynę Łukasiewicz, członkinię Międzynarodowego Stowarzyszenia Edukacji przez Sztukę InSEA.

3.       Scenariusz lekcji języka polskiego Baśń o walce dobra ze złem – dawniej i dziś autorstwa literaturoznawczyni dr Magdaleny Bednarek.

4.       Scenariusz W jakich czasach to się dzieje? Baśń a historia – gotowy do wykorzystania na lekcji historii i języka polskiego, opracowany przez filmoznawcę i historyka Marcina Pigulaka.

5.       „I żyli długo i szczęśliwie?” Nowe wersje i dalsze ciągi baśni – scenariusz lekcji języka polskiego przygotowany przez literaturoznawcę i filmoznawcę dr. Marcina Jauksza.

Grupy szkolne zapraszamy również na pokazy poprzedzone prelekcją, podczas której podjęte będą następujące zagadnienia:

·         Nie tylko adaptacja – o relacjach między utworami.

·         Między „dawno, dawno temu” a „i żyli długo i szczęśliwie”. Cechy gatunkowe baśni.

·         „Śpiąca królewna”, kontynuacje i reinterpretacje. Porównujemy utwory.

·         Czarny charakter – czy na pewno? Opis postaci.

·         Aktor, kostium, charakteryzacja, dialogi… Składniki bohatera filmowego.

Komentarze

komentarzy






Poprzedni artykuł
Popędza, pobudza i denerwuje





Czytaj więcej
Popędza, pobudza i denerwuje Emocje: niepokój i wściekłość. W filmoterapeutycznym podejściu do kina, tak na prawdę mniej istotne jest to, co chciał...